Niehigieniczne nawyki w miejscu pracy rozwijają się z czasem i często mogą pozostać niezauważone lub przeoczone, gdy zakorzenią się w środowisku pracy. Wraz z serwisem freshfacility.pl przygotowaliśmy listę niektórych z najczęstszych nawyków w miejscu pracy, które zagrażają zdrowiu i wizerunkowi Twojej firmy.

Jedzenie przy biurku

Łatwo jest wciągnąć się w nawyk spożywania posiłków przy biurku. Możesz nie mieć ochoty chodzić do stołówki, więc Twoje biurko stanie się Twoim najlepszym wyborem. Ale problem polega na tym, że jedząc przy biurku, ryzykujesz upuszczenie okruchów jedzenia, które mogą zostać uwięzione np. w sprzęcie biurowym. Z biegiem czasu te cząstki pokarmu przyciągają owady i gryzonie. Jeśli Twoje miejsce pracy zostanie przez nie zaatakowane, stanowi poważne zagrożenie dla zdrowia wszystkich członków personelu, a także klientów, którzy odwiedzają Twoje biuro.

Niewłaściwa utylizacja sanitarna

Należy zachować ostrożność podczas korzystania z toalety, zwłaszcza gdy kobiety przechodzą miesiączkę. Niewłaściwa utylizacja produktów sanitarnych jest jednym z najczęstszych nieestetycznych nawyków w miejscu pracy, z którymi muszą się zmierzyć pracownicy. Stwarza to dyskomfort nie tylko dla innych pracowników, którzy muszą dzielić toalety, ale także negatywnie wpływa na klientów, którzy mogą korzystać z tych samych udogodnień. Pójście do toalety, która jest nieczysta z powodu niewłaściwej utylizacji sanitarnej, może być poważnym zniechęceniem i może spowodować, że klienci nigdy nie wrócą, aby robić z Tobą interesy.

Nie wyjmowanie pojemników

Jeśli Twój kosz nie jest regularnie opróżniany z odpadów może to być uciążliwe, a nawet pełne zagrożenia dla zdrowia. Jeśli kosze nie są regularnie opróżniane, a pracownicy nie mają gdzie schować śmieci, to albo muszą je trzymać przy sobie – prawdopodobnie na biurku – albo wrzucą do kosza więcej śmieci, co spowoduje ich przepełnienie. Przepełnione kosze na śmieci nie są najlepszymi widokami ponieważ wyglądają niechlujnie i nieprofesjonalnie.

Nie mycie rąk

Bliskość z jaką pracują pracownicy sprawia, że ​​rutynowe mycie rąk jest najważniejsze. Staje się to jeszcze bardziej potrzebne po skorzystaniu z toalety. Należy umieścić tablice przypominające pracownikom o myciu rąk po skorzystaniu z toalety oraz o korzyściach z tego płynących. Należy również przypominać pracownikom, aby spłukiwali toaletę po każdym użyciu, ponieważ niespłukiwanie toalety to kolejny zły nawyk pracowników, który może sprawić, że miejsce pracy będzie nieestetyczne i niehigieniczne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *